Hieronder kan u een aantal workshops terugvinden die ik organiseer en waarbij we aan de slag gaan met de beroemde en gegeerde Helios lens.

Oude lensjes zijn weer helemaal in, en terecht, want dikwijls kan je met deze juweeltjes nog heel bijzondere dingen doen. Een van deze lenzen is de Helios, een prachtige lens met een bijzonder karakteristiek en bokeh. Helaas zijn deze lensjes door de jaren heen dikwijls in slechte staat, moeilijk te vinden en weet je niet op voorhand wat je krijgt.

Ik ga je stap voor stap uitleggen hoe je nu die bijzondere bokeh krijgt met deze lens. Na een korte introductie gaan we meteen aan de slag en sta ik je bij in het gebruik in combinatie met een moderne camera. Deze workshop is zowel voor de beginner als de gevorderde. Je dient wel de belichtingsdriehoek te begrijpen en hoe je jouw camera bedient.

De lenzen die ik aanbied in combinatie met de workshop zijn in bijzonder mooie staat. Ze werden professioneel nagekeken, gereinigd en opnieuw gesmeerd om te garanderen dat de lens als nieuw is. Geen risico op olie op het diafragma en/of het glas en geen schimmels op de elementen.

Voor de kenners kan ik optioneel ook de Helios met Petzval of Trioplan modificatie voorzien in combinatie met de workshop.

Alle lenzen worden geleverd met de originele voorste en achterste lensdoppen. Alle adapters worden geleverd met een achterste dop voor uw camera model. De tussenringenset bestaat uit drie delen om verschillende focusafstanden te bekomen.

 
_DSC1715.JPG

Start to bokeh

Locatie: Arnhem NL

Datum: 14 juli 2019

Omschrijving: Helios workshop voor beginners

Volzet

Kalmthout-1 zonder watermerk.JPG

Start to bokeh

Locatie: Kalmthout BE

Datum: 15 september 2019

Omschrijving: Helios workshop voor beginners

Meer info

Kalmthout-2.JPG

Privé workshop

Locatie: te bepalen

Datum: te bepalen

Omschrijving: complete workshop op maat

Meer info